Omgaan met klachten en moeilijke klanten

Formation Continue
20/03/2017

Elk bedrijf en elke ondernemer krijgt te maken met klachten van klanten of andere contacten. Terwijl de meeste klanten zappen, nemen klagers nog de moeite om ons te contacteren. En toch slagen we er vaak niet in om hier constructief mee om te gaan. De start van een goeie aanpak is je eigen visie in vraag te durven stellen, om te komen tot een grotere kans dat uit de klacht een positief klantengevoel en een grotere klantentrouw voortkomt.  In deze opleiding staan we stil bij diverse aspecten van klachten, met de bedoeling aan de hand van concrete voorbeelden (liefst door de deelnemers zelf aangebracht!) uit de dagelijkse realiteit praktische tips toe te passen.   

Voor wie?

Onthaalmedewerkers, commerciële medewerkers, andere KMO-medewerkers en zelfstandigen die wel eens met klachten te maken hebben en deze op een positieve manier willen benaderen

Wat na de opleiding

Na deze opleiding, kan je:

  • Op een constructieve manier kijken naar klachten
  • Concreet reageren op klachten

Waar en wanneer?

Moment Start lessenrooster Locatie Prijs Inschrijven Moment Start lessenrooster Locatie Prijs Inschrijven Dag 20 maart 2017lessenroosterSint-Niklaas 200 EuroNu inschrijven

Alle prijzen exclusief of vrij van BTW (afhankelijk van de lesplaats)

Goed om weten: alle SYNTRA Bedrijfstrainingen zijn beschikbaar op maat.
Neem contact met ons op op het nummer 078 15 40 05.

Vraag een offerte aan

Programma

Omschrijving van klachten

Types van klachten
Natuurlijke attitude & reactie op klachten
  - Emotioneel versus rationeel
  - Verder doordenken: de voordelen van klachten
  - Belang van correcte klachtenbehandeling
Inspelen op de klager: mijn gedrag
  - Initiële reactie
  - Stappen in het proces van opnemen van klachten: fases
  - Empathie als basis voor opbouw
  - Streven naar constructieve samenwerking
Aandacht voor de relatie
- Tijdens de behandeling van klachten
- Lange termijn aspecten
- De link tussen persoonlijke band en het depersonaliseren van klachten
Enkele basistechnieken en noodzakelijke houdingen

Event language: 
Néerlandais
Organizer: 
Syntra bedrijfstrainingen
Address: 
Syntra Midden-Vlaanderen, campus Sint-Niklaas
Hogekouter 1
9200 Sint - Niklaas
Belgique
Partagez cette page: